teisipäev, 27. jaanuar 2009

Imemuinasjutud

Muinasjutt "Kolm röövitud kuningatütart"

Tunnused- Õnnelik lõpp:
Ja siis sai kuninga väimehest ja kuningriigi perijast.
Ja see on selge, et pulmi oli tublist. Minagi tantsisin, et jalg jäi vigasest

Kindlat algust ega lõppu sellel muinasjutul ei olnud.
Maagilised numbrid ja sündmuste kordumine:
Ja lõukoer andas oma karva: "Kui sa selle karva oma külge paned, siis oled üheksakümmend üheksa kõrda tugevam kui mina."
Ja urt andas oma karva: "Kui sa selle karva oma külge paned, siis jooksed üheksakümmend üheksa kõrda tulisemalt kui mina."
Kull andas oma sule: "Kui sa selle sule oma külge paned, siis lennad üheksakümmend üheksa kõrda tulisemalt kui mina."
Sipelgas ütleb: "Mis mina annan?" Ja andis oma koiva: "Kui sa selle oma külge paned, siis sa oled üheksakümmend üheksa kõrda pisem kui mina, üks kirp või üks põrm."
Vastandikud tegelased:
Kuri elajas: kuri ja paha
Peategelane: hea ja abivalmis

Imemuinasjutuga on tegemist sellepärast kuna seal olid maagilised asjad- lõukoera karv, sipelga koib ja kulli sulg mis maagilised jõud mehele andsid. Kuri elajas oli samuti maagiline.

Küsimused- 1)Kes oli seal muinasjutus paha tegelane ?
2)Mida sai peategelane päästmise eest ?
3)Miks andsid sipelgas, urt, kull ja lõukoer neid maagilisi asju mehele ?
4)Mida andis sipelgas peategelasele ?
5)Mida andis lõukoer peategelasele ?
6)Mida andis urt peategelasele ?
7)Mida andis kull peategelasele ?
8)Kuidas sai peategelane mäkke sisse ?
9)Kui rebane on surnud kes siis välja tuli ?
10)Kuidas peategelane viimase looma kätte sai ?


Kommentaare ei ole: